تغذية الألعاب الإلکترونية الذکية ثقافة الطفل السعودي للعنف والإرهاب

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

جامعة ام القرى

المستخلص

عنوان الدراسة :
( تغذية الألعاب الإلکترونية الذکية ثقافة الطفل السعودي للعنف والإرهاب )
أهداف الدراسة :
تستهدف الدراسة التعرف على مفهوم ثقافة الطفل وأبرز روافدها ، والتعرف على مفهوم الألعاب الإلکترونية الذکية وأبرز ايجابياتها وسلبياتها من وجهة نظر عينة من أعضاء هيئة التدريس بجامعة أم القرى ، وتوضيح مفهوم العنف والإرهاب ، وبيان أن الألعاب الإلکترونية الذکية تغذي ثقافة الطفل العربي السعودي للعنف والإرهاب .
نتائج الدراسة :
 توجد علاقة بين الألعاب الإلکترونية الذکية والعنف والإرهاب .
 أن سلبيات الألعاب الإلکترونية الذکية تفوق إيجابياتها .

(Feeding smart electronic games, culture of violence and terrorism for the Saudi child)
Objectives of the study :
The study aims to get acquainted with the concept of the child’s culture and its most prominent tributaries, and to identify the concept of smart electronic games and its most prominent advantages and disadvantages from the point of view of a sample of faculty members at Umm Al-Qura University, and to clarify the concept of violence and terrorism, and a statement that smart electronic games nourish the culture of the Saudi Arabian child for violence
and terrorism.

Study results: The results were as follows:
- There is a relationship between smart electronic games, violence and terrorism.
- The downsides of smart electronic games outweigh the positives.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية